29103274_414969012281163_5861781454458978304_o.jpg

Yli 8000 ihmistä vieraili Suomen suurimmassa kasvisruokatapahtumassa!

 
 
people.png
 
Asset 2.png
 
Asset 3.png
 

+8000 kävijää

61 näyteilleasettajaa

7 ravintolaa

Vegemessuista riittää kerrottavaa! Tarjoamme vieraitamme median haastatteluun ja otamme mielellämme vastaan toimittajia sekä ennen messuja että messujen aikana. Akkreditoidu Vegemessuille 20.9.2019 mennessä osoitteessa media@vegemessut.fi Kerro akkreditoitumisen yhteydesä mihin mediaan olet tekemässä juttua.

 
Vegemessuilla oli tammikuussa 2019 yli 70 erilaista näytteilleasettajaa suurista elintarvikealan jäteistä pieniin startuppeihin. ”Meille tärkeintä on normalisoida kasvissyöntiä. Kyse ei selvästi ole vain buumista, kun vakiintuneet eläintuotannon parissa toimineet tekijät alkavat kehittää kasvipohjaisia tuotteita. Messuilla erityisen paljon yleisöä kiinnostivat erilaiset kasviproteiinit, kuten Yosan messuilla lanseeraama Oat block sekä Fazerin tuttujen tuotteiden vegaaniset versiot. Fazer esitteli Vegemessuilla vanhimman makeisensa, Pihlaja-karkin, ensimmäistä kertaa vegaanisena. Tämä on vahva signaali muuttuvasta maailmasta,” Vegemessuja tuottavan Vegefirman toimitusjohtaja Suvi Auvinen kertoo.
Helsingin Kaapelitehtaalla vietetty pohjoismaiden suurin kasvisruokatapahtuma Vegemessut myi tammikuun messujen osalta kaikki pääsyliput loppuun. Lauantaipäivän liput myytiin loppuun jo ennakkoon, sunnuntain liput myytiin loppuun ovelta. “Kaapelitehtaan maksimikapasiteetti saavutettiin jälleen yli 8000 kävijän vieraillessa viikonlopun aikana Vegemessuilla. Kolmatta kertaa järjestetyt messut ovat löytäneet vahvan fanikuntansa. Olemme todella otettuja ja kiitollisia, että Vegemessut on näin nuoreksi tapahtumaksi saavuttanut tällaisen suosion”, Auvinen sanoo.

Lisätiedot


Elina Syrjälä / Vastaava tuottaja / Vegemessut

media@vegemessut.fi